Saturday, May 7, 2011

Youth And Destiny.

Posted by SyukSyuks | 5:34 AM Categories:
Ohohohoho..
Destiny..
Future..
Masa depan..

Aku tau segala galanya sudah ditakdirkan..
Tapi, kita masih perlu berusaha untuk mencapai impian yg di impikan..

Some people says: Being small got many advantages..
But, Kenyataannya..
Hidup nie bukan la baik sangat..

Dunia luar adalah dunia yg kejam..
Imej adalah segala galanya..

Majikan akan ambil pekerja yang ade imej..
Bank akan bagi pinjaman kat org yg leh diyakini..
Sampai kalo bisnes yg melibatkan margin tinggi pon, akan cari customer yg diyakini..
Most, tgk dari imej..
Credibility..

Utk yg kecik cam aku jer..
Kat sini la disadvantagenyer..
Tgk kecik je..
Cam bebudak yg bole diluku jer.
Hahaha..

Aku sedar lame dah mende nie..
Tapi buat tak tau jer..
Sbb aku tak penah rasekan diri aku nie satu kelemahan..
Cume akhir2 nie, Bile aku tgk sekeliling aku..
Tgk dunia luar..
Observation..
Denga cerite2 and pengalaman2 orang..
Aku baru sedar yg hal ini adalah sangat serius..
Aku bukan macam org len..
Aku kecik je..
Sukar la di mase depan nnti..

Tapi, aku tak leh terus down bile fikirkan hal nie..
I cannot give Up!
Walau camner pon..
Hidup mesti diteruskan..!

Disebabkan oleh hal nie..
Setelah pikir mmg banyak gilak..
Aku dah jumpe jalan penyelesaiannyer..
Aku perlukan soft skill...
Bia nampak kecik..
Tp, bile bercakap..
Aku tak ketar2..
Powerrrr!!
Hahaha..

Pastu jugak..
Aku kene ade sifat kepimpinan..
Kan bagus kalo aku masuk bertanding dlm MPP..
Hahaha..

Aku kene selling myself..
Biar mereka tahu aku ini siape..
Aceewahh..
Hahhaa..

Bkn ape..
Terpakse buat mende2 nie..
Kene buktikan kat dunia luar yg aku boleh..
Aku tak leh relax2 dalam bilik jer..
Tak leh besenang lenang dlm bilik..
Tak leh membuang mase secara efisyen dah..
Kene cari segala peluang yg ada..

Hubungan antara manusia kene perbaiki..
Tambah2 ngan pompn..
Tak leh ade ketar2 dah..
Hipokrit pon, hipokrit la..
Janji tak ketar2 dah..
Kene gentleman..
Hahahaha..

Satu lagi..
Yg paling penting..
Hubungan ngan Tuhan..
Tak leh tinggal2 solat dah..
Waktu len aku dah pas..
Subuh je..
Aiyoo..
Slalu sgt miss..
Liatnyer diri ini..
Kene ubah!
Kene Ubah!
Berubah Syuk!
Okey~..
I'll try my best!!
*siap menjawab..
Hahaha..

Ape lagi eh..

Camnie la aku..
Ade masalah or something yg bermain difikiran..
Runsing2, pastu lupe..
Hahaha..
Tak lame pastu, ingat balik..
Kalo leh luahkan on time kan senang..
Tp tu la..
Tak semue tmpt or org yg leh luahkan..
Takot melibatkan sensiviti org len..
Bahaye..
Wuuuwuuuwwww..

Nie, final exam dah hampir..
Luse..
Siang nnti, terpakse start blaja secare serius..
Camner pon, kene buat yg terbaik..
Aku kene dapatkan tidur yg cukup..
Makan yg cukup..
Segala galanya kene cukup..

Kene tepon mak abah..
Wuihh..
Penting tu..
Lame gilak tak tepon..
Kot..
Lupe dah bile last skali tepon umah..
Ade rasenyer baru2 nie..
Lupe dah..
Hahaha..

Runsing2, dilema2 pon..
Aku ade lagi kawan2 yg menyokong walaupun tak secara direct..
Diaorg ajak kua..
Jalan2..
Buang mase secara efisyen..
Aku suke..
Dari dulu dah..
Time asrama lagi..
Kalo Fly pon, musti ramai2..
Hahaha..
Mende2 nie leh wat aku lupekan masalah jap..

Ptg tadi, g jalan2 ngan Arip pusing Yu Yu Em..
Tangkap2 gamba..
Best..
Tangkap gamba adalah hobi aku..
Tp, tu la..
Sayangnya, tak mampu lagi nak ade DSLR..
Kalo ade, hari2 kot kua pusing2 Yu Yu Em..
Hehe..
Nie aku share sikit pic ptg Tadi..

Kasut nie aku jumpe kat blakang Tnb..Jalan nak ke DKG.
Lame dah kat sini..Tak de sape tuntut pun..
Saje snap..Sbb rasenyer ade sentimental value.
Hahaha..

Jalan nak g klas ari2..
Rajin jalan..
Padahal ade je bus..
Walker must be walk..
Hahaha..

Jambatan baru HEP ke PKP..
Tgk cam kecik jer jambatannyer..


Skali pegi, besau Meyh..
Bole wat port men street soccer dah.
Tu, aku bukan pakai sua pendek ea..
Cume lipat sua jer...

Tong sampah nie dah lame dah..
Aku suke ngan Gamba nie..
Tatau kenape..
Maybe sbb aku yg snap kot..
Hahaha..

Tasik Sime Darby Yg kering..
Tatau la brape lame baru diaorg leh dalamkan tasik nie.

Nie la jentera nak bagi dalamkan tasik nie..
AKu siap main2 kat jentera tu lagi..
Hahaha..

Sampan tersadai tepi tasek..
Macam dah lame..
Sbb banjir pe..
Hahaha..
Pas kua jalan2 tadi..
hati rase lebih tenang..
Plus, balik tgk gamba2 yg ditangkap..
Rase puas ati..
Kalo ramai membe2 yg join, kan lagi best..
Len kali, ajak ramai2 la..
Hihi.

Walaupun aku rase aku akan tempuh dunia yg kejam satu mase nnti,
Aku tak leh down..
Musti enjoy life..
Be hepi2 selalu..
Sementare masih muda..
Dan bergaya...
Hahaha..
Kunun!!
Serabai ade la..
HAhahhaa..

"I ain't smoldering and incompletely combusted like those guys over there.
Even if it's just for a moment, i'm gonna burn so bright and so red, i'll dazzle everyone.
And all that'll be left is pure white ash"

0 comments:

Post a Comment

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube