Saturday, April 16, 2011

Memories Of SyukSyuks 2

Posted by SyukSyuks | 3:52 AM Categories:
Aku masih ingat lagi.. After dapat result UPSR.. Aku memilih nak sambung blaja dimana.. Melihat member2 pilih SMKA sbg asrama yg akan dimasuki.. Aku masih berfikir.. Last, dapat panggilan dari mak Incik ijat.. Katenyer masuk asrama felda.. Dua hari sebelum masok asrama tu, baru dapat tau yg aku diterima.. Tanpe surat ape pon.. Cuma dari panggilan telefon jer.. Mmg cuak giler.. First time duk jauh dari family.. *Jauh la sgt! Hahaa..

Malam sblm masuk asrama tu.. Mmg macam2 bermain di minda.. Mampukan aku yg kecik nie survive kat ctu.. Nnti kalo kene buli ngan abg2 senior, sesie jer.. Last2, aku tetapkan minda aku..Aku akan cari kawan2 yg tak skema.. Yg berani melanggar peraturan. Kalo ade ape2 yg berlaku, leh bekap aku.. Dari mane aku dapat pemikiran nie, aku pon tak tau.. Haha..

Esoknyer, Bile sampai2 je kat asrama tuh.. Ler, dekat jer.. Dalam resort yg berhampiran rumah.. Ade la dlm 40KM.. Tp, time tu, sbb cuak jer.. rase jauh jer.. Aku n lg 2 org membe setempat daftar sehari lewat.. Pagi2 sampai je kat hostel tu, nampak student2 baru abes joging.. Dari jauh, nampak ade sorg mamat angkat tgn.. Bile dah dkt, ler.. Adik cekgu BM.. Kenal sgt la sbb time klas tambahan die slalu join gak.. Pastu, die tunjuk la segale2nyer dlm hostel tu.. Hostel tu kecik jer.. Ade 3 tingkat.. First floor bilik2 dak2 laki.. Second floor, Bilik belajar..(tp, dibahagi 2 ngan grill. bahagian laki, n bahagian pompn) Third floor, Bilik pompn.. Blok tepi blok asrama kami lak. Ade 4 tingkat,tp tu blok student kolej Taj.. Blok pompn lak tuh..

Aku ditempatkan di bilik No. 11.. Duk bersama Incik Fir, Incik Amir n Encik Faiq.. Fir n Faiq, dari pahang n Amir org situ jer.. Mule2 berkenalan. mmg cam terbengong2 je masing2.. Tp, lama2 mesra.. Sbb masing2 dah knl.. Plus lak, Fir n Faiq mmg friendly.. Membe2 dari bilik lain pon ade dtg tolong kemas.. Time tu, studentnyer yg ade dlm 8 bilik jer..Darab ngan 4, ade la dalam 32 orang jer..sikit je time tuh..Panggilan pertama. Aku ngan membe2 kenal2 la..Mule2 diaorg tak caye..Aku yg akan belajar kat ctu. sbb diaorg ingatkan adik aku akan masuk. maybe aku kecik, diaorg assume adik aku la yg akan blaja kat ctu..Haha.. Lawak2..Ari first je, aku boleh dikatakan kenal hampir sume laki dlm blok tu..Sume sbb rumate aku yg mesra.. Die bawak aku tgk tiap2 bilik..Haha.. kenal ramai membe.. dari macam2 negeri..sume asal dari Felda..Maknenyer, most org kg je la..And, pada mase tu gak, aku tau.. yg asrama tu amek student 3 tahun skali, maknenyer, tak ade senior! haha. Sume sebaye jer..

Bermula la hidup aku kat asrama.. Duit belanje, ayah hanta tiap2 minggu..kadang2 skali ngan stok makanan.. sbb rumah dekat, die wat camtu je la.. senang katenyer.. bile diingat balik, bkn senang tu.. ulang alik tiap minggu..Time kasih Abah.. Sebab hostel tu dlm resot, jadi makanannyer pon makanan order dari resort la.. haha.. tak tau la brape byk Felda belanje utk kami.. Utk meningkatkan taraf pendidikan anak2 Felda..tp, yg pasti,. byk la! haha..

Esoknyer, kami g skola..
Skola tu dikira sbg skola luar bandar..Sbb area situ bkn ade bandar besar pon..ade pon, pekan koboi (Sungkai) jer..hahaha..Skola tu, campur2 la.. macam2 bangse ade.. biase la. student baru kan. kompom ade sesi suai kenal.. jadi, seminggu la bersesi suai kenal..tak ingat dah ape aktiviti yg dilakukan.. tp, yg pasti, time tu la kami geng2 seasrama merapatkan hubungan.. Lelaki je la.. Pompn, aku mmg tak campur..Tak amek tau lgsg pasal diaorg.. Tak tau knape..Bile dipikirkan skang nie, cam rugi lak.. Efek sampai skang.. kalo sembang face to face ngan pompn, rase kekok gler sampai kadang2 tergamam.. lgsg ilang point yg nak dicakapkan..hahaha..

Abes minggu orientasi, hari sabtu, ade kokurikulum..Aku masuk pengakap! haha.. sbb time skola rendah aku mmg pengakap..Sekali berpengakap, selama lamanya berpengakap..hee~ Yg bestnyer, ari tu la.. Abes2 je kokurikulum, pegi balik mmg naik bus yg asrama sediakan..Sampai2 je kat hostel, penuh kereta.. macam2 kenderaan ade.. rupe rupenyer, dak2 yg panggilan kedua daftar masuk.. tetibe je diri rase excited..nak berkenalan ngan membe2 baru.. pas makan2, solat zuhur.. saje je aku n membe2 lepak kat lobi.. tgk dak2 baru daftar.. mmg rase cam senior la. padahal daftar seminggu awl je..hahaha..time tu la kenal2 ngan membe2 baru.. siap tolong kemas2 barang lagi.. ade sorg tu, rumate baru ijat, nanges2 die time kemas2 barang..sedih kot.. berpisah ngan family.. biase la.. aku tak rase sgt, sbb dkt.. kalo jauh, menitik dah kot air mate,, hihi...time tu la.makin ramai kenal membe..
sangat seronok.. 

0 comments:

Post a Comment

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube